
03 Mayıs 2025 12:09
Millî Eğitim Bakanlığınca, Türkiye genelindeki Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) proje üretim ve yönetimi programında eğitim gören ortaöğretim düzeyindeki 2 binden fazla özel yetenekli öğrenciyle yapılan araştırma, bu öğrencilerin kariyer planlamalarında kişisel gelişimlerine öncelik verdiklerini ortaya koydu.
Mart ayında yapılan araştırma, 81 ildeki BİLSEM'lerde proje üretim ve yönetimi programında eğitim alan 2 bin 21 özel yetenekli öğrencinin katıldığı anket yoluyla gerçekleştirildi.
Araştırma, öğrencinin kariyer seçimleriyle ilgili bilgi veya yeterlilik, kariyer gelişimine yönelik tutum ve davranışları ile onların sağlıklı ve bilinçli kariyer planlamalarındaki eğilimlerini ortaya koyuyor.
Toplumsal sorunlara yaratıcı çözümlerin geliştirilebileceği alanlar seçiliyor
Araştırma sonuçlarına göre BİLSEM'lerde ortaöğretim kademesinde eğitim gören öğrenciler, kariyer hedeflerinde bilimsel/sanatsal yeniliklere katılımın önemine dikkati çekti. Özel yetenekli öğrencilerden yüzde 21,2'si bu kapsamdaki soruya "bazen", yüzde 47,9'u "genellikle", yüzde 25,6'sı ise "her zaman" cevabını verdi.
Araştırmada, öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlerken topluma yeni bir bakış açısı sunmayı önemsediği belirtildi. Bu doğrultuda öğrencilerden yüzde 18,8'inin "bazen", yüzde 46,8'inin "genellikle", yüzde 28,1'inin ise "her zaman" topluma yenilik sağlamayı önemsediği aktarıldı.
Ayrıca araştırmada, ortaöğretim kademesindeki özel yetenekli öğrencilerin çoğunluğunun toplumsal sorunlara yaratıcı çözümler geliştirebileceği alanları tercih ettiği belirtildi.
Öğrencilerin çoğunluğu kariyerini erken planlamayı önemsiyor
"Ortaöğretim Kademesindeki Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması"nda öğrencilerin yüzde 75,3'ünün kariyer planlamasında maddi kazancı birincil amaç olarak görmedikleri izlendi.
Araştırmada, öğrencilerin yüzde 84,5'inin "genellikle" ve "her zaman" kariyer planlamalarında maddi kazanç yerine kişisel gelişimlerini göz önünde bulundurduğu ortaya konuldu.
Araştırma bulgularında ayrıca öğrencilerin yüzde 72,5'inin "genellikle" ve "her zaman" kariyerlerini erken dönemde planlamanın kariyer hedeflerine ulaşmalarında etkili olacağını düşündükleri belirtildi.
Araştırmaya göre, öğrencilerin büyük bölümü BİLSEM atölye çalışmalarının yeteneklerinin gelişmesine katkı sağladığını bildirdi.
Öğrencilerin yüzde 70,2'si BİLSEM atölye çalışmalarının kariyerlerine yönelik kararlar alırken verimli olduğunu, merkezlerdeki proje üretimi ve sürecinin kariyer gelişimlerine katkı sağladığını ve kariyer gelişimleri üzerinde etkili olduğunu kaydetti.
Güncel Haberler
15 BİN SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMEN ATAMASINDA SÖZLÜ SINAVA HAK KAZANAN ADAYLAR AÇIKLANDI
Millî Eğitim Bakanlığınca, 15 bin sözleşmeli öğretmen ataması kapsamında sözlü sınava girmeye hak kazanan adaylar [...]
07 Mayıs 2025 21:13
59. PISA YÖNETİM KURULU TOPLANTISI'NIN AÇILIŞI, İSTANBUL'DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Türkiye, 59. PISA Yönetim Kurulu Toplantısı'na ev sahipliği yapıyor. Ekonomik İşbirliği Kalkınma Teşkilatınca düzenlenen [...]
07 Mayıs 2025 15:53
"ÖĞRETMENLERİN BAKIŞ AÇISIYLA EĞİTİMDE ÖNE ÇIKAN KONULAR" TEMALI ÇALIŞTAYLAR BAŞLADI
Millî Eğitim Bakanlığınca, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamındaki uygulamaların ele alındığı "Öğretmenlerin Bakış [...]
07 Mayıs 2025 14:11
TÜRKİYE İLE MOLDOVA ARASINDA MESLEKİ EĞİTİM ALANINDA İŞ BİRLİĞİ ANLAŞMASI İMZALANDI
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ile Moldova Eğitim ve Araştırma Bakanı Dan Percuin, eğitim alanında iki ülke arasındaki iş [...]
06 Mayıs 2025 16:05