15 Ocak 2023 11:14
Millî Eğitim Bakanlığı; bireysel farklılıkları dikkate alan, anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan, önceki öğrenmelerle ilişkilendirilmiş, diğer disiplinlerle ve günlük hayatla değerler, beceriler ve yetkinlikler çerçevesinde bütünleşmiş öğretim programları hazırlamaya devam ediyor. Bu kapsamda öğretim programlarının planlandığı şekilde uygulanabilmesi, programlardaki genel hedeflerle derslerin kazanımlarının gerçekleştirilmesinde ortak bir bakış açısı oluşturulması amacıyla "Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı" hazırlandı.
Dört bölümden oluşan rehber kitabın birinci bölümünde, öğretim programı okuryazarlığının ne anlama geldiği ve neden önemli olduğu; ikinci bölümüne farklı program türleri olan "eğitim programı", "öğretim programı", "ders planı" ve "örtük program" kavramları açıklanıyor. Üçüncü bölümde ise öğretim programlarının felsefi, toplumsal, psikolojik ve tarihî temelleri açıklanıyor; bu açıklamalar güncel öğretim programlarından alıntılarla desteklenerek öğretim programlarının temellerinin mevcut öğretim programlarına yansımaları gösteriliyor. Dördüncü bölümde de öğretim programlarının ögeleri (hedef, içerik, öğrenme öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme) açıklanıyor.
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları kaydetti: "Öğrencilerini en iyi şekilde yetiştirmeyi hedefleyen öğretmenlerimizin öğretim programlarına ait hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme unsurları arasındaki ilişkiye hâkim olması kritik bir öneme sahip. Dersler işlenirken öğretmenlerimizin konuların kazanımlarını sadece bilgi düzeyinde değil, aynı zamanda uygulama, analiz, sentez, değerlendirme düzeylerini de ele alarak işlemeleri; öğrencilerimizin üst bilişsel, sosyo duygusal becerilerinin gelişmesini ve dersi daha iyi kavramalarını sağlayacak. Bu ders anlatım sürecinde hazırladığımız Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı ile öğretmenlerimizin yanında olmak istiyoruz. Onlara rehberlik ederek ülke genelinde de bir öğretim birliği oluşturmayı, benzer ders uygulamalarının gerçekleşmesini sağlamayı amaçlıyoruz.
Böylece örneğin analiz düzeyinde bir kazanımın uygulamasında; 'Analiz düzeyinde bir kazanım nedir, öğrencilerde bu kazanıma bağlı hangi becerileri geliştirmek için ne yapılmalı, nasıl bir öğrenme süreci planlanmalı ve ders nasıl işlenmeli?'... Bunu anlatmak için seçilen bazı kazanımları açıkladık, ilgili kazanımın örnek ders planlarını da ek olarak koyduk. Ayrıca hazırladığımız bu kitapla ünite, konu, kazanım, içerikte yer verilen bilgi düzeylerinin teori ile birlikte uygulamaya geçirilmesi bilgi, beceri, tutum, davranış, değer bütünlüğünün sağlanmasıyla öğrencilerimizin yetkinlik ve yeterliliklerinin geliştirilmesini hedefliyoruz."
Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı'na https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kutuphane adresinden erişilebiliyor.
Güncel Haberler
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI TEKİN, 81 İLİN MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRÜYLE BULUŞTU
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Bakanlığın yürüttüğü faaliyetlere ilişkin değerlendirmelerde bulunmak üzere bakan [...]
08 Kasım 2024 13:36
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINDAN "10 KASIM"DA, ANITKABİR'DE ANLAMLI SERGİ
Ders Kitaplarındaki Tarihî Atatürk Portresinin Orijinali, Anıtkabir'de Sergilenecek.
09 Kasım 2024 10:06
OKUL ÖNCESİ, İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE ARA TATİL ETKİNLİKLERİ HAZIRLANDI
Millî Eğitim Bakanlığınca, öğrenmelerin ara tatilde desteklenmesi, velilerin öğrenme süreçlerinde rol alması ve çocukları ile [...]
08 Kasım 2024 15:33
"EVDE VE HASTANEDE" SUNULAN İMKÂNLARLA 11 BİN ÖĞRENCİNİN EĞİTİMİ KESİNTİSİZ SÜRÜYOR
Millî Eğitim Bakanlığınca, hastanelerde uzun süreli yatarak tedavi gören veya zorunlu öğrenim çağında sağlık problemleri [...]
07 Kasım 2024 14:17